Prečo sú pre maklérov sociálne siete prvá priorita?

Sociálne siete a nehnuteľnosti?

 
     Kúpu alebo predaj nehnuteľnosti sprevádzajú mnohé finančné a emočné rozhodnutia. Potenciálny klienti hľadajú viac, než len makléra s diplomami. V prvom rade hľadajú človeka. Niekoho, z koho budú mať dobrý pocit. Berme to tak, že sa snažíme byť dobrým priateľom, ktorý poradí a pomôže s akoukoľvek prekážkou, ktorá môže nastať pri nadobúdaní alebo predaji nehnuteľnosti.
 
Do tohto vstupujú sociálne siete. Ak sú použité správne, sociálne siete môžu byť dobrý spôsob ako nadviazať prvý kontakt. Konverzácia alebo malá rada, ktorá pomôže na ceste nášmu možnému klientovi, môže byť základom a nosným pilierom pri budovaní dôvery.
 
„99% millenniálov začína vyhľadávanie nehnuteľností online (na rozdiel od osobných odporúčaní)“
 
Zdroj: master1305
Sociálne siete priniesli revolučný pohľad na predaj nehnuteľností. Potenciálny klienti hľadajú odpovede na svoje otázky v online priestore. Povedzme, že si hľadám nové bývanie v okolí Banskej Bystrice, aký to krásny kraj. Napíšem do Googlu nehnuteľnosti Banská Bystrica. Preklikám sa cez zopár stránok. V tom momente začnem “sledovať” a “odoberať” niekoľko Instagramových a Facebookových profilov a prezerám si desiatky a desiatky nehnuteľností.
 

Ktorý moment je pre mňa ten rozhodujúci?

 
    Google mi najprv poskytol stránky, ktoré majú platenú reklamu. Otvoril som si zopár stránok a hneď som vynechal tie, ktoré Google posunul nižšie. Následne som si prezrel ich sociálne siete a vidím, že niekoľko z realitných agentúr už dlhšiu dobu nepridalo žiaden príspevok. Vo svete sociálnych sieti tento profil zanikol. Niektoré zas pridali zopár fotografií najnovších nehnuteľností.
 
A v tom nájdem to, čo som hľadal. Realitná agentúra, ktorá mi dala presne najavo, aké je ich poslanie. Príspevky z prostredia nehnuteľností, 3D obhliadky… Recenzie spokojných zákazníkov a odpovede na všetky často kladené otázky.
 
V tom momente som presvedčený. Hneď mi je jasné, s kým mám tú česť. Interaktívne videá s pútavým obsahom a v popise telefónne číslo na makléra, ktorého som videl vo videu. Rozhodujúci moment medzi konkurenciou.
 
 
„47% realitných spoločností uvádza, že sociálne médiá vedú k najkvalitnejším potenciálnym zákazníkom v porovnaní s inými zdrojmi.“
 
 
Musíme ale spomenúť aj to, že nehovoríme len o ľuďoch, ktorí hľadajú svoju prvú nehnuteľnosť. Neustále sa musíme pripomínať, musíme tvoriť hodnotný obsah, netvoríme obsah len pre predaj, ale budujeme povedomie. Neustále pridávanie nových nehnuteľností do nášho katalógu nevedie k efektívnemu presviedčaniu potenciálnych zákazníkov.
 
Vo svete internetu je dôležité budovať povedomie o tom, že sme najlepší v tom, čo robíme a akým spôsobom to robíme. Docielime to práve tvorbou hodnotného a poučného obsahu. Nehovoríme o sebe len z pohľadu biznisu. Klientovi ukážeme zákulisie, upútame ho tým, čo všetko sa skrýva za oponou predaja novej nehnuteľnosti. Hľadajme emóciu, ktorú vyvoláme u nášho potenciálneho klienta.
 
„Realitní makléri, ktorí používajú sociálne siete, zvyčajne strávia marketingom sociálnych sieti v priemere 4-6 hodín týždenne.“
Zdroj: Freepik

Sociálne siete nie sú jadrová fyzika. Je ale dôležité mať na pamäti zopár základných pravidiel.

  1. Jasne vysvetlené komu je určený náš produkt/služba.
  2. Jednoduchá interakcia na našom profile. Dôležité informácie (O nás, recenzie, nehnuteľnosti na predaj).
  3. Poučný, zábavný a ľahko zdieľateľný obsah. Stále myslíme na to, že chceme priniesť nejakú hodnotu.
  4. Ľudia musia mať presne dané, čo majú v akom okamihu spraviť. Napríklad, na konci videa im povieme, aby nezabudli kliknúť na odkaz, na našu stránku. Pripomenieme im, aby nezabudli dať lajk a zdieľali príspevok.
 

Ak sme už zvládli všetky potrebné kroky, tak ostáva len jediné, konzistentnosť.

Zdroj: Freepik

Ľudia nenakupujú ihneď, čakajú na ten správny moment.

Povýšenie v práci alebo trinásty plat. Presný moment sa nedá načasovať a preto je dôležité byť konzistentný a stále “top of mind”, čo znamená, že na nás naši klienti budú myslieť aj o rok neskôr, kedy príde, ten správny čas na kúpu nehnuteľností. Dôležité je aj spomenúť život príspevku. Na základe rýchleho vyhľadávania sme sa dostali k takýmto číslam. 

  • Facebook – 5 hodín
  • Instagram – 48 hodín
  • YouTube – 30 dní +
  • Twitter – 15 až 20 minút
  • TikTok – niekoľko minút

„Život“ príspevku vieme predĺžiť reklamou. Malou reklamou, nehovoríme o veľkej televíznej kampani. Internet má nekonečnú páku, váš príspevok môže vidieť ktokoľvek. Vy, ale možno chcete konkrétnu skupinu ľudí. Možno tí, ktorí v poslednej dobe hľadali kľúčové slovo „Nehnuteľnosti“.

Vašu reklamu viete zamerať presne na týchto užívateľov. Niekoľko fotiek, ktoré daný užívateľ vidí, počas niekoľkých dní. Docielime tým práve to, že daný užívateľ bude mať vašu značku a vašu prácu stále na mysli. Práve to môže byť moment, ktorý rozhodne či daná osoba osloví práve vás alebo vašu konkurenciu.

Zdroj: stockking

Svet nehnuteľností je postavený na ľuďoch, tvoroch “neomylných” a “dokonalých”. Nedá sa zavďačiť každému. Na konci dňa vlastne záleží len na vás. Neexistujú čarovné formulky a magické pomôcky. Držte sa vášho “hlasu” a buďte autentický. Zdieľajte to, čo vás baví. Zabavte vašich sledovateľov. Nebojte sa experimentovať a skúšať nové veci. Možno práve vy budete zmena vo Vašom odvetví.

     Veríme, že vám sociálne siete pomôžu na ceste budovať biznis vašich snov. Prajeme vám všetko od sledovateľov, lajkov a až po samotný predaj.
Ak sa vám tento príspevok páčil, neváhajte nás kontaktovať. Vybudujeme pevný plán, ako práve vám vedia pomôcť sociálne siete.
Nezabudnite nás sledovať na našich sociálnych sieťach.
 
Denis z tímu TwoPixels.
Zapáčili sme sa vám?
Prezrite si naše portfólio.
Prvý dojem je najdôležitejší!
Prvý dojem
je najdôležitejší!
Prvý dojem
je najdôležitejší!
Prvý dojem
je najdôležitejší!